Dinsdag 3 april, excursie Fes - Reisverslag uit Midelt, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 april, excursie Fes - Reisverslag uit Midelt, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 april, excursie Fes

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg herman & mieke

03 April 2014 | Marokko, Midelt

Om 09.00 uur staat de bus gereed voor onze camping International de Fes. Vandaag bezoeken we de oudste van de vier koningssteden. We stappen in en met een Engels sprekende vrouwelijke gids maken we een citytrip. Voor het koninklijk paleis krijgen we uitleg. We stoppen op een uitzichtpunt bij het Zuidelijke fort. We kijken uit over de medina, de nieuwe stad en de wijk Agadir. Daarna bezoeken we een aardewerk fabriek, waar ook mozaïek wordt gemaakt.

We drinken koffie in een restaurant en trekken onder leiding van de gids de medina in. Een ongelofelijke wirwar van kleine steegjes met winkeltjes en zaakjes waar ambachten worden beoefend. In de steegjes vindt de bevoorrading plaats met handkarren en ezeltjes. Een warme lunch nuttigen we in een restaurant in de medina. We bezoeken een leerververij. Tegen de stank krijgen we allemaal een bosje mint. Wat een "slavenwerk" wordt hier nog gedaan. En wat een stank. Ook een weverij staat op het programma. We zien hoe de taaie draden van de agave worden gebruikt in lappen stof. We zijn om 16.00 uur terug op de camping. Het heeft de hele dag geregend en het is koud.