Zaterdag 22 maart, de woestijn in en zondag 23 ma - Reisverslag uit Skoura, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu Zaterdag 22 maart, de woestijn in en zondag 23 ma - Reisverslag uit Skoura, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu

Zaterdag 22 maart, de woestijn in en zondag 23 ma

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg herman & mieke

27 Maart 2014 | Marokko, Skoura

We worden opgehaald met 4x4 drives. We bezoeken een dorp,waar we een rondleiding krijgen. Veel pottenbakkerijen. We zien verschillende soorten woestijn, kasbah's, oasen en zandduinen. Onze gidsen wijzen twee bijna uitgeputte Poolse moterrijders de weg. We kijgen een warme lunch en 's-avonds een diner in een berbertent. Na het kampvuur slapen we met z'n vieren in een berberhut.

Zondag 23 maart
Opstaan 06.30 uur. Zonsopgang in de woestijn. Na het ontbijt terug naar de camping en uitrusten van deze twee "schokkende" dagen. We reden zo'n 200 km door de vallei van de Draa, in de Sahara tot op 15 km van de grens met Algerije. Daar liggen nog uitgestrekte mijnenvelden langs de grenzen, tekenend voor de verstandhouding tussen de twee buren. De Draa is de langste rivier van Marokko. Lengte 1100 km. Noot: weinig of geen water in de Draa.