Verblijfsdag Ait Benhaddou 20 maart - Reisverslag uit Skoura, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu Verblijfsdag Ait Benhaddou 20 maart - Reisverslag uit Skoura, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu

Verblijfsdag Ait Benhaddou 20 maart

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg herman & mieke

26 Maart 2014 | Marokko, Skoura

Een verblijfsdag doet meestal vermoeden dat het een dagje rustig aan is. Vandaag dus weer niet.
Met een gids gaan we vanaf de camping de rivier over naar het oude gedeelte ( oude leemdorp) van Ait Banhaddou. Dit leemdorp is gesticht rond 1100 na Chr. Het is geplaatst op de wereld erfgoedlijst van de UNESCO. Er zijn heel wat films gemaakt voor - rond en in het dorpje. Er wonen nog een paar Berberzinnen. Er zijn wat winkeltjes en we nemen een kijkje in een Berberwoning, tegen betaling. Op het hoogste punt hebben we een fantastisch uitzicht over de omgeving. s'-Avonds gezamenlijk diner in het restaurant van de camping. Lekker eten hoor. Daarna komen dorpelingen met drums muziek maken, Het wordt een dolle avond! Geweldig! Wat zijn deze mensen vriendelijk en wat hebben ze een plezier in het leven.

• 27 Maart 2014 - 03:54

Joost:

Daar zijn ze weer!!
    Mooi zo

• 27 Maart 2014 - 21:23

Paulette:

Hoi Mieke en Herman,

Je hebt het er maar druk mee, met je verslagen! Wel leuk voor ons, kunnen we ook een beetje mee genieten.
    Jullie hebben het dus wel naar je zin, zo te lezen. Geniet er maar lekker van, en Mieke ik begin je nu toch wel te missen. Veel plezier nog samen en tot vlug! XXX