Verblijfsdag 17 maart Marrakech - Reisverslag uit Skoura, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu Verblijfsdag 17 maart Marrakech - Reisverslag uit Skoura, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu

Verblijfsdag 17 maart Marrakech

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg herman & mieke

26 Maart 2014 | Marokko, Skoura

Verblijfsdag 17 maart Marrakech
Op de camping Ferdaous is het 09.00 uur als we in de taxibusjes stappen, voor de excursies in Marakech. Onze Marokkaanse gids voegt ons bij de groep. Hij spreekt goed Nederlands. We bezoeken Jardin Majorelle, een paradijselijke plek ontworpen door de Franse schilder Jacques Majorelle, die er zijn ateliers had. Hij bracht er planten en bomen samen vanuit de gehele wereld. Yves Saint Laurant kocht de villa in deze tuin in de jaren zestig. Ene meneer Tapis bezit een villa naast deze prachtige tuin.
We bezoekende Saadieden-graftomben en het in 1880 gebouwde paleis De la Bahia. Het paleis heeft indrukwekkende plafonds. In de steegjes van de Soek is het een echte puinhoop. Voetgangers, ezeltjes met karretjes, handkarren, schoenenpoetsers en van links en rechts brommertjes. Er is een erg verviuilde lucht. We bezoeken de medina, het grote plein – Place Jemaa El Fna - met slangenbezweerders, apendresseurs, muzikanten, acrobaten e.d. We zijn om 16.00 uur terug op de camping.
We worden om 20.00 uur opgehaald en rijden in taxibusjes naar "Chez Ali", een soort amusementspark, dat al 30 jaar bestaat en is gebouwd onder leiding van een ondernemende Marokkaan. Een soort Van der Valk. Een prachtige lokatie met het paleis van Ali Baba, een arena en
restaurants. Verschillende orkestjes lopen tussen de eettafeltjes en maken kabaal. Tot slot een spektakel in de arena. Groepen in klederdracht. Een buikdanseres, muzikanten en ruiters, die laten zien wat ze zoal kunnen. Een indrukkende dag en avond ligt achter ons. Om 00.00 uur terug op de camping. Nog een neut en dan naar bed. Kapot.