Dinsdag 1 april excursie Hoge Atlas - Reisverslag uit Midelt, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 april excursie Hoge Atlas - Reisverslag uit Midelt, Marokko van herman & mieke zanten - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 april excursie Hoge Atlas

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg herman & mieke

01 April 2014 | Marokko, Midelt

De taxibusjes staan klaar om 09.15 uur en we vertrekken om 09.30 uur, voor een excursie door een gedeelte van de Hoge Atlas. Op mooie plekken stappen we uit en krijgen uitleg. Bij een mooie vallei maakt onze gids gewach van het feit dat na de oorlog hier nog 1000 Amerikanen met thanks, twee jaar verbleven on rivaliserende stammem te scheiden. Een beetje warrig verhaal in het Engels, over het voedsel,dat in holen lag opgeslagen enz. Enz. We keken elkaar aan. Onbekend bij de groep. Nooit van gehoord. Onze gids dan.... It is national lyarday, 1 april.
We hebben een wandeling door de Atlas. We bezoeken een Berberdorp en krijgen uitleg over hun leven op deze hoogte. We krijgen thee en een warme Berberlunch. We bezoeken een schooltje en maken de onderwijzeres blij met allerlei gebruiksvoorwerpen, knuffels en twee voetballen. Wij zingen voor de kinderen in de manenschijn en zij voor ons een liedje. Dolle pret.
Terug op de camping te 17.00 uur. Weer een onvergetelijke dag.